معاون هنری ارشاد به زودی معرفی می شود/ رویکرد شورا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگی عمومی با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری در انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری بر اصلاحات انقلابی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند. تاجیکستان ضمیمه این اطلاعیه». در پی این اطلاعیه به دستور رئیس جمهور کمیته ای تشکیل شد.

وی در عین حال تصریح کرد: باید به مسائل فرهنگ به ویژه فرهنگ عمومی، بازسازی و توسعه گام های جدید و ارتقای فرهنگ عمومی از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور توجه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش و جایگاه شورای فرهنگی عمومی گفت: شورای فرهنگی عمومی یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در نظر داریم انقلاب فرهنگی را در اولویت قرار دهیم. این شورا درباره اعضای جدید روزنامه: «در دوره جدید فعالیت شورای جامعه فرهنگیان کشور، بحث‌ها و تاکیدات جدی که تاکنون اجرایی نشده است، دنبال خواهد شد.

وی گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهمترین مسائل ما بعد از کرونا است. در اثر گسترش تاج، جامعه به ویژه فرهنگ و هنر کشور به شدت آسیب دیده است و در حال بررسی این موضوعات در شورای عمومی فرهنگ کشور هستیم. کرونا علاوه بر مشکلات جسمانی اثرات دیگری نیز دارد و ما در شورای فرهنگی کل کشور در حال تهیه بسته جامعی برای پسا کرونا هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در موضوعات مختلف از جمله رفتارهای جمعی و اجتماعی پیگیری کنیم.

در همین حال اسماعیلی تصریح کرد: در شورای فرهنگی کشور در حال بررسی موضوع ترمیم نقاط آسیب دیده کرونا هستیم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که با اجتماعاتی چون مساجد، جشن ها، عزاداری ها و… شکل می گیرد و در غم و شادی یکدیگر شریک است. بنابراین این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود متاسفانه آمبولی کرونری در این زمینه مشکل ایجاد می کند در باره بود. از این رو شورای فرهنگی عمومی کشور با مشارکت نهادها و سازمان های مختلف از جمله صدا و سیما، وزارتخانه های بهداشت، علوم، تحقیقات، آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و نهادها در تلاش است تا برخی از آنها را مدیریت کند. مشکل.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فروش این روزهای فیلم گفت: در هفته های اخیر با تهیه کنندگان برخی از فیلم ها دیدار داشته ایم. از بازگشت روناق به سینما خوشحالیم و امیدواریم دستورات سلامت و توجه را به طور کامل رعایت کند. گیر از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد افراد در هر دو مرحله واکسینه شده اند و، شاهد پتانسیل کلی سینما، تئاتر، موسیقی و … در کشور.

اسماعیلی در خصوص انتصاب مدیرکل حوزه موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: معاونت امور هنری و مدیرکل حوزه موسیقی به زودی معرفی خواهند شد. وی ادامه داد: اما به طور کلی سیاست کلی موسیقی کشور در حال اجرا است، در هفته های اخیر با پیشکسوتان موسیقی نیز دیدارهایی داشته ایم، معتقدیم صنعت موسیقی یکی از گسترده ترین بخش های فرهنگی کشور است و مدیریت فرهنگ نمی تواند بی تفاوت باشد. بنابراین در دولت سیزدهم تمام فعالیت ها در این حوزه بر روی موسیقی اصیل، محلی و نواحی با در نظر گرفتن علایق جوانان متمرکز شده است.

* بررسی راه های شورای عمومی فرهنگ کشور در اولویت قرار دارد

محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به تصویب حکم اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری، افزود: شورای فرهنگ عمومی . یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت فرهنگ عمومی را بر عهده دارد و شایسته است با دستور جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی، فعالیت های آن مورد توجه قرار گیرد.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به وظایف این شورا و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، بازنگری در رویکردهای شورای فرهنگ عمومی از اولویت های این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شورای عمومی فرهنگ دو عضو دارد ماموریت در زمینه دانش و علم و توسعه فعالیت علمی و در زمینه فرهنگ. بر اساس دستاوردهای کشورمان در عرصه علم به ویژه در سال های اخیر تا حدودی پیشرفت علمی حاصل شده است.

وی افزود: بار اصلی فرهنگ عمومی کشور بر دوش شورای فرهنگی عمومی کشور است; یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس مصوبه جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور تصمیم گیری کند. گیر و سیاست های روشنی را تدوین کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور نیازمند کار دقیق، قوی، علمی و دقیق است. باید از فرصت طلایی که با انتخاب مردم و فضای حاکمیتی کشور در اختیار ما قرار داده استفاده کنیم و بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه پاسخگو باشیم.

وی گفت: اقدامات فوری و فوری قابل پیگیری و انجام است و ما در دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی باید به یک برنامه مشخص با مهلت های مشخص برای اجرای منویات مقام معظم رهبری برسیم.

در ابتدای این نشست سید مجیدی امامی دبیر شورای فرهنگی جامعه گفت: هفتصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستورات اولیه ورزش و فرهنگ عمومی، چهل و یکمین مجمع عمومی یونسکو و بررسی فرهنگی برگزار شد. و نیازهای روز دانشجو می شود.

وی افزود: دستور کار این هفته شورا، ابعاد فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی بحران کرونا در آستانه موج ششم و پاساکرونا و عملی و ممکن است تست مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور مربوط است.

محمد هودی، مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا نیز گزارشی با عنوان «رسانه ها و روند کرونا» ارائه کرد.

همچنین در این جلسه حضار به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید