قبل از ازدواج چقدر باید وقت بگذاریم؟


کبیری درباره اهمیت آشنایی قبل از ازدواج گفت: شناخت در عرصه ازدواج اول از همه این است که خودم را بشناسم، چه وظایفی دارم، چه نقاط ضعف و قوتی دارم. این محور کامل و جامع مختصات من و شخصی است که می خواهم با او ازدواج کنم.

کبیری با بیان اینکه شناخت قبل از ازدواج مهم است، ادامه داد: ازدواج دنیایی ناشناخته است و زوج های پیش از ازدواج اگرچه در دسته شناخت قرار می گیرند، اما نمی توانند بگویند که شناخت 100 درصد انجام شده است.

این زوج پزشکی ادامه دادند: وقتی دختر و پسری وارد دنیای شناخت نمی شوند با تعارضات مختلفی مواجه می شوند. در نتیجه توانایی مدیریت زندگی مشترک خود را از دست می دهند.

وی افزود: اگر مسئولیت ها و نیازهای خود را در زندگی مشترک مشخص و بشناسیم، دیگر زندگی مشترکمان مختل نخواهد شد.

مهدی پوشنوما، مربی و مدرس مهارت های زندگی و پیش از ازدواج، تعریف دیگری از شناخت ارائه کرد و گفت: چون ازدواج یک سفر است و باید عشق روانی و ابزاری داشته باشیم و این سفر نیاز به مکان دارد. داشتن دانش در این سفر ضروری است. به عبارت دیگر، دانستن اینکه نیازهای خود و دیگران به چه معناست و چگونه می توانم آن نیازها را به درستی برآورده کنم.

این دایره المعارف راه هایی را بیان می کند که از طریق آنها می توان زن و شوهر را شناسایی کرد: چهار اصل وجود دارد که دانش محکمی در مورد طرف مقابل ایجاد می کند. از سوی دیگر، چون انسان دائماً در حال انتخاب است، نمی‌داند که انتخاب‌هایش مبتنی بر احساس است یا منطق.

وی ادامه داد: این چیزی است که قبل از ازدواج باید بدانید. از سوی دیگر، دو نوع انتخاب در زندگی وجود دارد. انتخاب مهم یا بی اهمیت است و انتخاب مهمی است که می تواند عواقب بلندمدتی داشته باشد.

تجهیزات ضروری برای انتخاب زندگی باید دارای تجهیزات لازم باشد، این تجهیزات به انسان کمک می کند تا با علم و دانش بیشتر به فکر ازدواج باشد.

“اگر ازدواج بر اساس منطق باشد، چه کسی حاضر است درآمد، نیاز و خود را با هم تقسیم کند؟” این است که اصالت ازدواج مبتنی بر احساس است; و از آنجایی که این ازدواج باید زیر چتر منطق ادامه یابد، شناخت قبل از ازدواج مهم است.

وی افزود: باید بدانیم که دانستن قبل از ازدواج مهم است و عدم شناخت زوجین می تواند منجر به درگیری و مشکلات شود.

سعیده کبیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قبل از ازدواج چشمانتان را باز کنید و بعد از ازدواج تا نیمه باز کنید که چقدر صحت دارد، گفت: همیشه توصیه می کنیم قبل از ازدواج با هم روبرو شوید و به همه توجه کنید جزئیات بدهید. . اما باید در نظر داشت که منظور ما جزییات اصلی است نه جزییات فرعی.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی از زن و شوهری درباره هدف ازدواج می پرسیم همه معتقدند که آرام می شوند اما آرامش به چه معناست این عنوان رایج برای همه افراد معانی مختلفی دارد.

کبیری گفت: اکثر زوج ها قبل از ازدواج از ویژگی های منفی طرف مقابل خود اطلاعی ندارند و به آنها پیشنهاد می کنم حداقل سه ماه طول بکشد تا با هم آشنا شوند.

او گفت: «همه کامل نیستند و همه نقاط ضعفی دارند.

این روزنامه در پاسخ به این سوال که چرا تشخیص قبل از ازدواج الزامی نیست، افزود: سازمان ملی جوانان طرحی برای مشاوره قبل از ازدواج داشت اما به چه دلایلی لغو شد. از طرفی بحث ازدواج در کشور یک موضوع فرهنگی است. اصرار خانواده ها باعث می شود افراد کیسی را برای ازدواج انتخاب کنند که بعد از مدتی تصمیم به مشاوره می گیرد که دیگر دیر شده است.

کبیری درباره اهمیت آشنایی قبل از ازدواج گفت: تا زمانی که احساسات افراد عمیق و ریشه دار نباشد، افراد باید برای آشنایی به مراکز مشاوره مراجعه کنند. اینجاست که نقش خانواده ها مشخص می شود.

وی به خانواده‌ها و افرادی که تصمیم به ازدواج دارند، پیشنهاد کرد که پس از دو یا سه جلسه که خانواده‌ها بر سر شرایط یکدیگر توافق کردند، با یک مشاور مشورت کنند و از تایید سلامت روان زوج توسط مشاور مطمئن شوند. با خانواده ها سفر کنید

کبیری در پایان خاطرنشان کرد: زوجین باید حداقل 4 تا 6 ماه قبل از ازدواج را فقط به عنوان شناخت طرف مقابل بر اساس یک رابطه سالم زیر نظر خانواده سپری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید