این احتمال وجود دارد که اینتل با TSMC برای ممنوعیت تداخل با اپل مذاکره کند


اینتل می‌خواهد رابطه نزدیک‌تری با TSMC برقرار کند تا بتواند از فرآیند تولید 3 نانومتری این شرکت استفاده کند و در سفارشات اپل به‌عنوان بزرگ‌ترین مشتری این شرکت دخالت نکند.

به گفته وب سایت Digitimes، در حالی که TSMC برای آزمایش تولید یک تراشه لیتوگرافی 3 نانومتری آماده می شود، اینتل در تلاش است تا ارتباط بهتری با تراشه سازان تایوانی برقرار کند تا این تراشه ها را با فناوری جدید بدون دخالت در سفارشات اپل ارائه کند.

امروز گزارشی حاکی از آن است که تعدادی از مدیران ارشد اینتل قصد دارند تا حدود دو هفته دیگر به تایوان سفر کنند تا در مورد تولید تراشه های 3 نانومتری و ظرفیت خط تولید با TSMC گفتگو کنند. دیجی‌تایمز می‌گوید اینتل در این جلسه تلاش خواهد کرد تا به توانایی‌های موجود TSMC برسد و می‌خواهد روابط خود را با این شرکت بهبود بخشد تا در استفاده از خطوط تولید با اپل درگیر نشود.

آرم های TSMC

این گزارش ماه گذشته اعلام کرد که اینتل می خواهد از فرآیند تولید 3 نانومتری در پردازنده های Meteor Lake استفاده کند. اینتل در حال حاضر لیتوگرافی پایین‌تری ندارد و ظاهرا چاره‌ای جز واگذاری تولید تراشه‌های خود به TSMC برای رقابت با اپل ندارد.

از سوی دیگر، اپل در یک برنامه دو ساله تلاش می کند تا تمامی محصولات خود را از تراشه های اینتل به تراشه های خود منتقل کند. این فرآیند در نوامبر 2020 با MacBook Air، MacBook Pro و Mac Mini M1 آغاز شد. اپل سپس آی مک 24 اینچی و سپس مک بوک پرو 14 و 16 اینچی را معرفی کرد. در حال حاضر، آی مک، مک پرو و ​​مک مینی ۲۷ اینچی تنها کامپیوترهای اپل اینتل هستند.

باید منتظر ماند و دید که آیا اینتل در نهایت از خطوط تولید TSMC استفاده خواهد کرد و آیا می تواند سفارشات خود را از طریق این شرکت انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید