دستگیری و انفجار بمب در سایت سخنرانی اردوغان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر به نقل از رویترز گزارش داد که نیروهای امنیتی ترکیه در جریان سخنرانی رجب یک بمب را کشف و خنثی کردند. طیب اردوغان «در جنوب کشور.

این بمب گذاری اندکی بعد از ظهر در مقابل خودروی پلیس منفجر شد. بمبی که کشف شد نیز یک کنترل از راه دور بود.

ترکیه در هفته های اخیر شاهد چندین تظاهرات ضد رجب بوده است طیب اردوغان عامل وضعیت اقتصادی بود.

وزیر اقتصاد ترکیه در سال گذشته حداقل سه بار تغییر کرده است و سه روز پیش بانک مرکزی ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در شکل گیری قیمت های ناسالم در بازار ارز مداخله خواهد کرد.

با کاهش شدید ارزش لیر ترکیه، سرمایه گذاران ترکیه تنها در هفته منتهی به 8 اکتبر 1.7 میلیارد دلار ارز خریداری کردند تا ارزش دارایی های خود را حفظ کنند.

بر اساس برآوردهای اخیر، شهروندان ترکیه در حال حاضر ۲۳۴ میلیارد دلار ارز خارجی دارند که معادل نیمی از کل پس‌اندازشان است.

هفته گذشته منابع خبری از تظاهرات ضد رجب خبر دادند طیب رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار اعتراض کرده است.

بر اساس این گزارش، کاربران شبکه های اجتماعی عکس می گیرند و فیلم های معترضان با سردادن شعارهای ضد اردوغان خواستار استعفای وی و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شدند.

فعالان شبکه های اجتماعی همچنین گزارش دادند که پلیس ترکیه میدان تقسیم استانبول را بسته است.

در همین حال، «کمال شمشیرها پسر “و”میرال املرهبران دو حزب اصلی اپوزیسیون از اردوغان خواسته اند تا انتخابات زودهنگام برگزار کند.

دیدگاهتان را بنویسید