بازماندگان کرونا معمولا یک سال پس از یک بیماری جدی می میرند


یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که از عفونت شدید کووید-۱۹ جان سالم به در می‌برند، هزینه بیشتری برای آن پرداخت می‌کنند. بر اساس این مطالعه، احتمال مرگ بازماندگان کرونا بعد از 12 ماه دو برابر بیشتر از کسانی است که آزمایش کرونری منفی دارند. علاوه بر این، مشخص شد که این احتمال برای افراد زیر 65 سال حتی بیشتر است.

محققان می گویند برای تعیین نتیجه نهایی به تحقیقات بیشتری نیاز است. البته تاکنون این بررسی ها نشان داده است که علائم این بیماری حتی پس از پاکسازی کامل بدن در افراد مشاهده می شود و افرادی که در بیمارستان بستری می شوند، بیشتر دچار همین سرنوشت می شوند.

محققان دانشگاه فلوریدا تابستان امسال مقاله‌ای منتشر کردند که نشان می‌داد افرادی که در بیمارستان بستری و نجات یافته‌اند، احتمال بیشتری دارد که پس از شش ماه بهبودی مجدداً بستری شوند. حتی مشخص شده است که این احتمال در افرادی که به شدت آلوده هستند بیشتر است.

در این مرکز بهداشتی درمانی حدود 14 هزار بیمار تحت نظر بودند که از این تعداد 178 بیمار شدید، 246 نفر خفیف و بقیه با تشخیص ایسکمی و بقیه به دلایل دیگر بیمار شدند. عوامل دیگری مانند سن و جنسیت نیز در این مطالعه در نظر گرفته شد.

این مطالعه نشان داد افرادی که از یک بیماری شدید قهوه ای جان سالم به در برده بودند، پس از 12 ماه که آزمایش کرونر منفی بود، 2.5 برابر بیشتر می میرند. بیش از 52 درصد افراد مبتلا به این بیماری در طول یک سال جان خود را از دست داده اند. با این حال، هیچ خطری برای افرادی که شدت آنها خفیف یا طبیعی بود گزارش نشد.

این نتایج نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری کووید-19 محدود به زمان شروع آن نیست و می تواند افراد را پس از آن تحت تاثیر قرار دهد.

حدود 20 درصد از این مرگ و میرها پس از عفونت به دلیل مشکلات سیستم تنفسی یا سیستم قلبی عروقی آنها است که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارند. با این حال، تمام علائم عفونت حاد Quid-19 به دلیل پاسخ بیش از حد سیستم ایمنی به ویروس بود.

اگرچه این مرگ و میرها ارتباط مستقیمی با کووید-19 ندارند، اما این داده ها نشان می دهد که مشکلات بیولوژیکی و استرس فیزیولوژیکی ناشی از این بیماری تأثیر قابل توجهی بر این پیامدها دارد. علاوه بر این، افراد بالای 65 سال شیوع بیشتری به این بیماری داشتند، اما در این مطالعه و در شرایط فوق، میزان مرگ و میر در افراد زیر 65 سال بسیار بیشتر بود.

دیدگاهتان را بنویسید