بحث در مورد نیازها و مسائل روز در نوسازی رسانه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست محرمانه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اساتید سابق روزنامه نگاری و ارتباطات روز شنبه برگزار شد. عصر 13 آذرماه در سالن جلسات وزارتخانه ارائه راهکار این موضوع با تاکید بر رسالت نوسازی نظام رسانه ای.

در این نشست پیشکسوتان و معلمان ارتباطات محمود مختاریون، محمدمهدی فرگانی، سید وحید عقیلی، مهدی منتظر قائم، اردشیر زابلی زاده، حسن بشیر و مسعود کوثری به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات خود در حوزه خبرنگاری و مشکلات این حوزه پرداختند. . .

فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست گفت: این نشست را فرصتی برای تبادل نظر و گفت و گو در خصوص مهمترین موضوعات رسانه ای کشور می دانیم.

وی افزود: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند ماموریت دارد که نوسازی نظام رسانه ای کشور یکی از مهمترین ماموریت هاست، یعنی چه اصلاحات ساختاری در این زمینه باید انجام شود. و جلسات مختلفی برگزار کردیم.» .

مهدی پور گفت: اساتید و پیشکسوتان حاضر در این جلسات در حوزه های مختلف و دولت ها در زمینه های مختلف از جمله نظام رتبه بندی، اصلاح آیین نامه داخلی و… کمک ها و مشاوره های زیادی داشته اند و امیدوارم از آنها بهره مند شویم. رایزنی های سازنده در این دوره.

اسماعیلی در این نشست گفت: در حوزه رسیدگی به مطالبات و مسائلی که در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌ایم، باید جلو برویم و چنین جلساتی را برای رفع برخی از نقاط ضعف و بهبود وضعیت موجود برگزار کنیم. بنابراین باید مطبوعات را متناسب با نیاز رسانه ها ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به استفاده از تجربه در ایجاد فضای مجازی در حوزه رسانه در سال های اخیر گفت: گذشته و در عین حال ما هدف روشنی برای ادامه داریم.

وزیر امور خارجه در مراسم تحلیف با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت احیای رسانه کشور گفت: کردن. چندین بار با مدیران رسانه های مختلف در حوزه نوسازی رسانه کشور دیدار داشته ایم و اکنون نیز آمادگی داریم در این زمینه با دانشگاه ها همکاری علمی داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری با اشاره به لزوم اتخاذ نظام جامع رسانه ای در کشور گفت: در این زمینه مصمم هستیم و نظام حقوق رسانه را در دولت دنبال خواهیم کرد. اساتید ارتباطات نباید ما را غافل کنند چرا که معتقدیم این حوزه با حضور و مشورت افراد مرتبط، نخبگان و معلمان ارتباطات ساماندهی و ارتقا می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید