شب گذشته 319 نفر به ظن تاج گذاری به مراکز درمانی یزد مراجعه کردند



سید ابراهیم سلمونی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید سعدی یزد گفت: 11 نفر از این افراد به دلیل وخامت وضعیت در بیمارستان های استان بستری شده اند و 39 نفر نیز در منزل بهبود می یابند.

به گفته وی، شب گذشته 6 نفر در شهرستان های اشکر، بوف، بههبد و یزد بر اثر ابتلا به کووید 19 از حال عمومی جان خود را از دست دادند. وضعیت آنها در بخش مراقبت های ویژه یزد تحت مراقبت های پزشکی قرار می گیرند.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان های اشکر و میبد، بهاباد کرمیز، بوفگ نارنجی و شهرستان های مهریز، تفت در وضعیت آب قرار دارند. ابرکوه، هوتم، اردکان و یزد نیز زرد هستند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا، عامل بیماری کووید 19، اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده شد و در مدت کوتاهی در سراسر جهان شیوع یافت. سازمان جهانی بهداشت در مارس 2020 شروع یک بیماری همه گیر (اپیدمی جهانی) این بیماری را تایید کرد. این ویروس از طریق دست های آلوده یا سرفه، سرفه و حتی قطرات دستگاه تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به انسان منتقل می شود. تبدیل می شود.

کارشناسان همچنین از مردم می خواهند به سه اصل «شفا» یعنی شستن دست ها، فاصله اجتماعی و فیزیکی، پرهیز از تردد و استفاده از ماسک توجه بیشتری داشته باشند.

حدود 80 درصد از مبتلایان به این بیماری بدون درمان خاصی بهبود می یابند و برخی گزارش ها حاکی از آن است که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علامتی ندارند نیز قابل انتقال است و میزان انتقال هنوز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید