بیانیه غرب درباره “اعدام های دسته جمعی طالبان” در افغانستان



گروهی از کشورهای غربی با صدور بیانیه ای مشترک، طالبان افغانستان را به “اعدام های دسته جمعی” بدون محاکمه علیه نیروهای امنیتی و پلیس سابق متهم کردند.

الجزایر، آمریکا، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، کانادا، دانمارک، اتحادیه اروپا، فنلاند، فرانسه، آلمان، ژاپن، هلند، نیوزیلند، مقدونیه شمالی، لهستان، پرتغال، رومانی، اسپانیا، سوئد، سوئیس در بیانیه ای مشترک، بریتانیا و اوکراین طالبان افغانستان را به “اعدام دسته جمعی” افسران سابق پلیس متهم کرده است.

در این بیانیه آمده است: «ما عمیقاً نگران گزارش‌های مربوط به قتل و ناپدید شدن اجباری نیروهای امنیتی افغان هستیم که توسط دیده‌بان حقوق بشر و دیگران مستند شده است».

در این بیانیه آمده است: “این گزارش ها نقض جدی قوانین حقوق بشر است و در تضاد با عفو طالبان است. ما از طالبان می خواهیم که عفو را برای پرسنل امنیتی سابق افغانستان و مقامات دولتی سابق به طور موثر اجرا کنند.” که این عفو ​​در سراسر کشور و در تمام سطوح نیروهای امنیتی اجرا خواهد شد.»

در این بیانیه آمده است: «موارد گزارش شده باید به سرعت و شفاف بررسی شود و عاملان آن مجازات شوند و این اقدامات به‌عنوان عوامل فوری قتل‌های بعدی و ناپدید شدن اجباری به وضوح بیان شود».

کشورهایی که این بیانیه را منتشر کردند تاکید کردند که “ارزیابی طالبان از طریق اقدامات این گروه ادامه دارد.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید