امسال تشکل های دانشجویی در برنامه های روز دانشجو پیشرو هستند



رئیس دانشگاه آموزش و پرورش مادر با اشاره به برنامه های این دانشگاه برای روز دانشجو گفت: در نظر داریم با همکاری و کمک بسیج دانشجویی، دانشجویان مستقل و پیشرو روز دانشجو را برگزار کنیم. اما در حال حاضر نمی‌توان برنامه‌های روز دانش‌آموزان مانند قبل از کرونا باشد، اما امسال می‌توان برنامه‌های روز را به درستی شکل داد. برنامه های روز دانشجو امسال ترکیبی (مجازی و حضوری) خواهد بود و تشکل های دانشجویی در برنامه های روز دانشجو پیشگام هستند.

دکتر فرهاد دانشجو در گفت وگو با ایسنا گفت: در حال حاضر با شرایط بسیار سختی برای بازگشت دانشجویان به دانشگاه مواجه هستیم، مانند روزهای قبل از کرونا که بخشی از آن مربوط به وضعیت کرونا و بخشی مربوط به مشکلات اقتصادی و راهکارهای حل این مشکل است. ، نیاز به یک کار بسیار عمیق در مقطع کارشناسی دارد و باید به عنوان فرمولی منحصر به فرد برای هر دانشگاه مستقل در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به روزهای ابتدایی ریاست خود در دانشگاه آموزش و پرورش افزود: فردی که به تازگی رئیس این دانشگاه شده است نمی تواند تنها راه حلی برای مشکلات دانشگاه ارائه دهد. برای این منظور پیشکسوتان را در محیطی دانشگاهی گرد هم آوردیم و از ایده های آنها استفاده کردیم.

دکتر دانشجو تاکید کرد: وضعیت مالی دانشگاه آموزش و پرورش بسیار بد است و با معاونت ها و سازمان برنامه و بودجه حداقل از نظر مالی باز است زیرا اگر وضعیت به همین منوال پیش برود کار خاصی انجام نمی شود.

رئیس دانشگاه آموزش نوین با اشاره به اینکه در حال همکاری با دانشجویان و اساتید برای راه اندازی مطالعه حضوری در این دانشگاه هستیم، گفت: در حال حاضر دانشگاه دانشجویانی برای دفاع از پایان نامه و پایان نامه خود دارد اما تعداد بیشتری از آنها. حضور اساتید مهمتر از حضور دانشجویان است، «چون دانشجویی اگر بخواهد به دانشگاه برود باید شاهد حضور استادش باشد و ما یک قدم جلوتر از حضور دانشجویان حضور پررنگ اساتید را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به خوابگاه های دانشگاه مادری گفت: ظرفیت خوابگاه های سه هزار و 600 نفری داریم که به دلیل شرایط کرونری و دورافتادگی اجتماعی این ظرفیت به 1800 نفر رسیده است. زیرا ظرفیت هر اتاق در حال حاضر 2 نفر است.

دکتر دانشجو در این خصوص اظهار داشت: تقاضای خوابگاه از 5 هزار نفر تا 5 هزار و 500 نفر است و راهکاری که به ذهن مسئولان وزارت علوم و صندوق سلامت دانشجویان می رسد این است که پول را مسکن در نظر بگیرند. بورسیه تحصیلی برای دانشجویان .. بنابراین امکان اجاره اتاق برای اسکان دانشجویان با این کمک وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد بخشی از بحث خوابگاه تا حدودی حل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید